Blog

Få tips og tricks til effektiv markedsføring og kommunikation. Vi skriver om det, der optager os inden for content marketing og digitale muligheder, om forbrugertendenser og nogle af de kundecases, vi tror, du kan få noget ud af at dykke ned i. Tøv ikke med at tage fat i os, hvis du har spørgsmål eller bemærkninger til noget af det.

3 genveje til at gøre din skriveproces lettere

3 genveje til at gøre din skriveproces lettere

Laura Riis Frederiksen Laura Riis Frederiksen | Udgivet: 22. april 2024

Én ting er at skrive tekster, der sælger. Noget andet er overhovedet at få skrevet noget, når ordene strejker. Du synes, det er svært at komme i gang. Jo hårdere du prøver, jo mere vader du direkte ind i en massiv mur. Papiret er blankt. Helt blankt. Og hvad gør du så? Her får du de 3 bedste genveje, jeg selv bruger, når ordene strejker.

Læs mere
Ørskov Gruppen bliver Umbraco Platinum Partner

Ørskov Gruppen bliver Umbraco Platinum Partner

Lone Kirk Korsgaard Lone Kirk Korsgaard | Udgivet: 20. februar 2024

Umbraco er mere end blot et stærkt, fleksibelt og skalérbart CMS. Det er en virksomhed med dybe værdier og dedikerede, venlige mennesker, der tror på at styrke sine partnere.  "Og hvad så?" tænker du måske.  Det er den personlige vinkel, der gør vores partnerskab med Umbraco særligt værdifuldt og giver vores kunder betydelige fordele, når vi udvikler skræddersyede digitale oplevelser.

Læs mere
10 idéer til, hvad du kan poste på sociale medier

10 idéer til, hvad du kan poste på sociale medier

Laura Riis Frederiksen Laura Riis Frederiksen | Udgivet: 12. februar 2024

Det er nemt at producere indhold til de sociale medier. Det er bare at fyre nogle ord afsted om et eller andet, du ved noget om. Det er til gengæld udfordrende at producerer relevant indhold. Her får du serveret 10 idéer til, hvilket generøst indhold, du kan poste på sociale medier.

Læs mere
Din guide til e-mailmarketing i 2024

Din guide til e-mailmarketing i 2024

Laura Riis Frederiksen Laura Riis Frederiksen | Udgivet: 1. februar 2024

2024 begynder med nogle store ændringer, især når det kommer til Gmail og Yahoo, der overvåger deres afsendere og administrerer deres e-mailprogrammer. Selvom det er store ændringer, er det ikke alt, hvad 2024 har i vente. Jeg har kigget i krystalkuglen og har forudsigelserne klar. 

Læs mere
Hvad betyder Google Consent Mode v2 for dig, som har tracking på din hjemmeside?

Hvad betyder Google Consent Mode v2 for dig, som har tracking på din hjemmeside?

Jesper Skyttegaard Jesper Skyttegaard | Udgivet: 30. januar 2024

Google Consent Mode v2 er en opdateret funktion fra Google, der giver virksomheder mulighed for at tilpasse funktionaliteten af Google-tags baseret på brugerens samtykke til annoncer og analysecookies. Det er med til at sikre, at sporing af reklamekampagner kun sker med brugerens samtykke.

Læs mere
Brug analyser og undgå at spilde penge på markedsføring, der ikke virker

Brug analyser og undgå at spilde penge på markedsføring, der ikke virker

Laura Riis Frederiksen Laura Riis Frederiksen | Udgivet: 19. januar 2024

Der er rift om annoncepladserne på første parket, og dit SoMe-opslag har kun 3 sekunder til at fange alles opmærksomhed, når det endelig vises. Det er markedsføringens barske realitet. Hvordan undgår vi at bruge store summer på markedsføring, der ikke giver de ønskede resultater?

Læs mere
Jeg gider ikke selv modtage nyhedsbreve, så hvorfor sende dem?

Jeg gider ikke selv modtage nyhedsbreve, så hvorfor sende dem?

Laura Riis Frederiksen Laura Riis Frederiksen | Udgivet: 22. juni 2023

Der er så mange muligheder for digital markedsføring efterhånden, så hvorfor skal jeg blive ved med at sende nyhedsbreve? Det korte svar er, fordi det virker. Her prøver vi at overbevise dig med 8 gode grunde til at markedsføre dig med e-mail.

Læs mere
God digital marketing kræver god kommunikation.

God digital marketing kræver god kommunikation.

Trine Ørskov Trine Ørskov | Udgivet: 22. juni 2022

For et øjeblik siden faldt jeg over en Facebook-annonce fra et firma, jeg aldrig har hørt om før. ”Prøv 20 bæredygtige kaffekapsler for 29 kroner” var budskabet sammen med et billede af en pakke gennemsnitlige kapsler. Easy tiger. Skulle vi ikke lige lære hinanden at kende, inden du spørger, om jeg vil med dig hjem?

Læs mere
Sådan påvirker iOS14 og iOS15 opdateringerne din Facebook-markedsføring

Sådan påvirker iOS14 og iOS15 opdateringerne din Facebook-markedsføring

Laura Riis Frederiksen Laura Riis Frederiksen | Udgivet: 9. juni 2022

Apples seneste opdateringer har ændret muligheden for digital annoncering. Her får du overblik over, hvad opdateringerne betyder, og hvordan du fortsat kan bruge Facebook som effektiv markedsføringskanal.

Læs mere
Guide: 3 metoder til at finde på indhold

Guide: 3 metoder til at finde på indhold

Trine Ørskov Trine Ørskov | Udgivet: 9. marts 2022

Nu har vi lært det: Content is (still) King. Det stiller krav til din produktivitet, at du konstant skal give dine modtagere nyt indhold. Har du svært ved at finde på? Her får du 3 simple metoder til at idégenerere.

Læs mere
Sådan lærer du dine kunder at kende

Sådan lærer du dine kunder at kende

Laura Riis Frederiksen Laura Riis Frederiksen | Udgivet: 21. februar 2022

Kender du dine kunder? Altså ud over de data, du kan aflæse i Google Analytics. Ved du, hvorfor de har valgt dig og ikke mindst hvilke forbehold de har mod at købe det, du sælger? Hvis du gør, har du de bedste muligheder for at være relevant og få kunder i din butik. Hvis du ikke gør, kan du læse her hvordan du kommer til det.

Læs mere
Case: Hvem lærer børnene at ryge?

Case: Hvem lærer børnene at ryge?

Anders Harboe Anders Harboe | Udgivet: 2. februar 2022

Man kan vise nok så mange billeder af kræftsyge mennesker med rådne tænder i forsøget på at få folk til at kvitte smøgerne - og folk ryger stoisk videre. I en effektiv kampagne er rygerne en del af løsningen. Derfor tog vi i kampagnen Røgfri fremtid udgangspunkt i børnenes oplevelse af rygning som en besynderlig vane. Det kom der 3 reklamefilm ud af, som har haft stor gennemslagskraft på sociale medier. Se filmene nederst i dette blogindlæg.

Læs mere
Derfor starter al din markedsføring med content

Derfor starter al din markedsføring med content

Trine Ørskov Trine Ørskov | Udgivet: 5. januar 2022

Dine kunder interesserer sig ikke for din virksomhed eller dine produkter, men for sig selv og egne interesser. Derfor skal din markedsføring tage udgangspunkt i content, der har relevans for modtageren. Markedsføringsbranchen har stirret sig blind på algoritmer, cookies og automation, men det er en cookieløs digital verden heldigvis ved at sætte en stopper for. Nu bliver vi tvunget til at sætte forbrugeren i fokus, og det er lykkeligt for alle på den lange bane.

Læs mere
5 fejl du skal undgå i email-markedsføring

5 fejl du skal undgå i email-markedsføring

Laura Riis Frederiksen Laura Riis Frederiksen | Udgivet: 21. december 2021

E-mailmarkedsføring er en af de mest effektive salgs- og markedføringskanaler - hvis du gør det rigtigt. Her får du de 5 mest gængse fejl, der kan forhindre dig i at få det maksimale ud af din indsats.

Læs mere
Tre grunde til at bruge email-markedsføring

Tre grunde til at bruge email-markedsføring

Laura Riis Frederiksen Laura Riis Frederiksen | Udgivet: 14. december 2021

Email-markedsføring er virkelig effektivt. Her er tre grunde til, at du bør overveje at benytte dig af kanalen med den højeste ROI.

Læs mere
Remarketing og retargeting

Remarketing og retargeting

Trine Ørskov Trine Ørskov | Udgivet: 25. august 2021

Du skal påvirke din modtager mere end én gang, hvis du skal overbevise hende om at foretage den handling, du ønsker. I det lys, er remarketing og retargeting din ven.

Læs mere
Marketingtragten

Marketingtragten

Trine Ørskov Trine Ørskov | Udgivet: 24. august 2021

Marketingtragten er et billede på kundens beslutningsproces frem mod en handling fx et køb. Øverst i tragten arbejder du med kendskab og branding for at få nye kunder til at opdage og blive interesseret i os. Jo længere vi kommer ned i tragten, jo mere (produkt)specifik bliver markedsføringen, fordi den målrettes personer, som er tættere på beslutningen om at foretage den handling, du ønsker, f.eks. at købe dit produkt. Med en sammenhængende marketingindsats, kan du ”skubbe” personer øverst i tragten ned mod bunden for til sidst at blive konverterende, loyale kunder.

Læs mere
Umbraco Codegarden 2019

Umbraco Codegarden 2019

Cecilie Espensen Cecilie Espensen | Udgivet: 6. juni 2019

Hvert år afholder Umbraco en konference for webudviklere, forretningsudsviklere og alle andre, der er interesseret i Umbraco. Codegarden afholdes i Umbracos hjemby Odense og spænder over tre dage fyldt med inspiration, læring og nørderi på højt plan.

Læs mere
Geckoboard

Geckoboard

Cecilie Espensen Cecilie Espensen | Udgivet: 2. april 2019

Alle virksomheder har en række målsætninger og målepunkter. Med Geckoboard kan du bygge et TV dashboard, som hurtigt kan hjælpe med at danne et overblik over disse mål. Det er en super god og brugervenlig visualisering af forretningsdata.

Læs mere
Umbraco version 7.14 - bug og fejlrettelser

Umbraco version 7.14 - bug og fejlrettelser

Michael Nielsen Michael Nielsen | Udgivet: 12. marts 2019

Umbraco har udgivet version 7.14. Opdateringen kommer ikke med nye features, men indeholder i stedet en lang række mindre optimeringer og rettelser af kendte fejl og bugs.

Læs mere
Derfor bør du bruge HTTPS

Derfor bør du bruge HTTPS

Michael Nielsen Michael Nielsen | Udgivet: 2. juni 2017

Benytter dit website eller webshop ikke https, så bør du få det aktiveret snarest muligt. Der er klare fordele ved at benytte en sikker forbindelse på websites og webshops, fremover kan det være direkte skadeligt for din forretning ikke at gøre det.

Læs mere
Hvad er nyt i Umbraco 7.6?

Hvad er nyt i Umbraco 7.6?

Michael Nielsen Michael Nielsen | Udgivet: 10. maj 2017

For nyligt har Umbraco lanceret version 7.6, hvor backoffice har fået et nyt look og foruden fejlrettelser og optimering ift. performance, har der været fokus på en forbedret brugeroplevelse for brugere, der redigerer indhold på hjemmesiden.

Læs mere
Derfor bruger vi Google Tag Manager

Derfor bruger vi Google Tag Manager

Cecilie Espensen Cecilie Espensen | Udgivet: 19. april 2017

Google Tag Manager giver overblik over, samt mulighed for at tilføje, opdatere og fjerne eksterne scripts på hjemmesider og webshops, til f.eks. konverteringssporing, tracking, remarketing, og meget mere. Få en introduktion til Google Tag Manager her.

Læs mere