Hastighedsoptimering

Hastighedsoptimering

Fokus på hastighed vil have en direkte effekt på din bundlinie

En hurtigere side vil fastholde en større del af dine besøgende, og for webshops betyder det højere konvertering, derudover er hastighed en rangeringsfaktor for søgemaskiner

Derfor betyder hastighed noget

Der er to væsentlige argumenter der gør sig gældende når man taler om at skulle hastighedsoptimere – De besøgende og søgemaskiner. Søgemaskinerne, heriblandt Google, lægger i dag meget vægt på parametre, der er i direkte harmoni med brugeroplevelsen - Derfor er hastighed også blevet en parameter.

Der er økonomi i hastighed

Du har sikkert selv prøvet hvor frustrerende det er at navigere rundt på et langsomt site eller på en langsom forbindelse. Selv et halvt til et helt sekund kan betyde meget. Tests viser at afvisningsprocenter falder og konverteringsrater stiger på hurtigere sider, derfor er det noget man bør have fokus på.

Hvad har indflydelse på hastighed

Der er mange variabler der betyder noget for hastigheden på en side. Det kan f.eks. være hvilket CMS eller e-handels platform der benyttes. Der kan være mulighed for at optimere selve koden der udgør hjemmesiden eller shoppen, eller hvordan koden leveres til browseren. Kompleksiteten af samt hvor meget data eller indhold der skal præsenteres og mange andre variabler.  

Sådan gør vi din side hurtigere

Vi starter med at analysere din side og kigge på de forskellige parametre. Ud fra det laver vi forslag til konkrete løsninger, selvfølgelig med fokus på de steder hvor man kan opnå de størst mulige resultater.
Herefter implementerer vi de aftalte forbedringer, og laver herefter en efterevaluering for at se om der er yderligere forbedringer der bør laves.

Det kræver vedligeholdelse

De hjemmesider og e-handelsløsninger vi laver, udvikler vi selvfølgelig med fokus på hastighed allerede fra starten af. Det er dog et område som udvikler sig parallelt med teknologien, derfor er det også noget man løbende bør have fokus på samt få vedligeholdt.

Google AMP

Et tydeligt tegn på at Google har fokus på hastigheden på nettet, er at de har igangsat det de kalder AMP (Accelerated Mobile Pages), som er deres løsning til at gøre nettet hurtigere. Det er en speciel metode til at lave mobile websider, dog uden at det er en direkte afløsning for den almindelige mobile visning.

Ørskov Gruppen

Hvad kan vi hjælpe med?


Skriv til os, og vi vender tilbage hurtigst muligt

Ørskov Web
Østergade 38 - 6900 Skjern
+45 97 35 33 55 - mail@oerskov.dk