Responsive web

Responsive web

At dit site eller shop er responsive vil have en direkte effekt på din forretning

Dine besøgende finder oplysninger eller foretager et køb både nemmere og hurtigere, det er også en rangeringsfaktor for søgemaskiner på mobile søgninger

Mobil trafik har overhalet desktop

Flere og flere finder deres informationer vha. deres smartphones og tablets, generelt har trafik på mobil allerede overhalet trafik på desktop. Derfor er det en nødvendighed at hjemmesider og e-handelsløsninger tilpasser sig alle former for skærme.

Vigtig for dine brugere og søgemaskiner

Hvis din side ikke er responsive, vil brugere forlade siden igen, hvis den er svær at navigere. Den vil også blive nedprioriteret i søgeresultater på Google på mobile enheder. Dette sker fordi Google ønsker at give brugeren den bedste oplevelse på nettet, så hvis man søger fra en mobil, prioriterer den mobiloptimerede hjemmesider over ikke-optimerede. Det er derfor en investering at få en responsive hjemmeside, hvis du ønsker folk skal finde dig på nettet.

Google Mobile First Index

Google er stille og roligt begyndt med at indfase et nyt mobil-first indeks. Det betyder at Google vil oprette og rangere sine søgeresultater baseret på den mobile version af dit indhold, selv for søgninger, der vises til brugere der sidder på almindelige computere.

Google AMP

Google har igangsat et projekt de kalder AMP (Accelerated Mobile Pages), som er deres løsning til at gøre det mobile internet hurtigere. Det er en speciel metode til at lave mobile websider, dog uden at det er en direkte afløsning for den almindelige mobile visning.

Ørskov Gruppen

Hvad kan vi hjælpe med?


Skriv til os, og vi vender tilbage hurtigst muligt

Ørskov Web
Østergade 38 - 6900 Skjern
+45 97 35 33 55 - mail@oerskov.dk